Hvad siger andre
Jeppe Borkfelt, Klinikejer Tandlægehuset Odense
“Tandlægehuset besluttede i 2021, at alle klinikkens procedurer og dokumentationer skulle gennemgås og opdateres. Vi ønskede desuden et bedre overblik over, om vi fulgte alle regler og anbefalinger Tandlægehuset havde brug for en tovholder til denne proces, og kontaktede derfor Carina, hvilket skulle vise sig at være en rigtig god ide. Carina overtog styringen, og guidede os kyndigt gennem processen, så klinikkens procedurer, dokumentationer og arbejdsgange blev gennemgået fra a til z. Carina udarbejdede en plan for revidering og implementering, som blev fulgt til punkt og prikke.
Carina kommer med godt humør, og er positiv overfor alle ideer. Hun har en stor indsigt i stort set alle regler i branchen, og det hun ikke ved, finder hun hurtigt ud af. Hun er grundig og altid velforberedt. Carina har hjulpet os med procedurer i forbindelse med NIR, APV, kemisk APV samt personalehåndbog. Derudover har hun deltaget i ansættelsessamtaler og opsøgende medarbejder samtaler, og også her været en formidabel sparringspartner. Tandlægeklinikken har været yderst tilfreds med Carinas assistance, hvilket har givet os overblik og ro på klinikken. Jeg giver hende hermed mine allerbedste anbefalinger.”.
Jan Rådgivende Ingeniør
"Jeg kontaktede Carina da jeg første gang havde en konkret personalesag.
Carina har hjulpet min virksomhed med flere svære personalesager. Hun sætter sig grundigt ind i den konkrete situation og vurderer hvordan vi bedst kan løse det. Det betyder, at hun har stor indsigt i hvordan vi kan gribe opgaven an.
Vi havde bl.a. en konkret situation hvor vi ønskede at opsige medarbejder pga. for mange sygedage. Den situation endte med at vi indgik en fratrædelsesordning til begge parters tilfredshed. En mulighed jeg ikke selv havde set. Det kendetegner Carina, - at hun ønsker den gode løsning.
Jeg vil gerne anbefale Carina. Hendes overblik, forståelse for vores virksomhed og hendes erfaring i personalemæssige sager har hjulpet os meget."
Jan
Rådgivende Ingeniør
Det fulde udbytte af en HR-medarbejder til lavere omkostninger.
Jeg giver input til, hvordan du kan forbedre din virksomheds HR. Du får en fast og erfaren sparringspartner til tvivl og spørgsmål.
Gert Lomholt, Medejer og Centerleder BOTJEK
”Jeg henvendte mig til Carina for at få sparring omkring flere HR relaterede spørgsmål.
Og fik, ud over sparring, en professionel hjælp med forberedelse og håndtering af nogle vanskelige personalesamtaler.”
Carina fik jeg anbefalet af andre og hun udførte opgaverne både godt, præcist og professionelt, underbygget af hendes erfaring.
Det var et meget fint forløb – ærligt og konstruktivt. Jeg kan bestemt anbefale Carina til andre, da hun havde en god og professionel tilgang. "
Gert Lomholt
Medejer og Centerleder
BOTJEK
Kristian Andersen, Klinikejer Tandlægerne Biesgade og Nørager
“Carina har lavet en meget grundig 360 graders gennemgang af to klinikker. Vi har været omkring ALLE emner med relevans for en tandlægeklinik i Danmark i 2021, det er mange, og det var ikke blevet gjort så grundigt uden Carinas hjælp. Vi står nu absolut up to date og med 100 % compliance. Carina har tilmed hjulpet os med et system, således vi selv kan holde systemerne opdaterede. Jeg kan kun anbefale alle klinikejere en grundig sparring med Carina”.
Ulrik Pedersen, Murermester Murup Aps
"Vi har været meget glade for vores samarbejde med Carina Robanke, hun er professionel, hurtig og yderst omhyggelig.
I 2023 fik vi hjælp til at lave en personalehåndbog og udfylde APV. Carina kom til et møde, hvor vi gennemgik virksomheden og vores fagområder. Her fik hun spurgt ind til alle de lovmæssige ting, så vi som ejere blev helt sikre i hvad vi skal, må og bør i forhold til vores medarbejdere.
Det at der er kommet styr på APV og personalehåndbog, giver ro i maven hos ledelsen, og det giver ro ved medarbejderne. Vi har fået et materiale vi trygt kan sende med, når vi byder på opgaver.
Carina Robanke skal helt sikkert være på vores banehalvdel, for hun ved hvad hun snakker om. Så det er ikke sidste gang vi benytter os af hendes service."
Murup Aps
Murermester Ulrik Pedersen
Eddie Szweda Midtfyns Bryghus A/S.
"Vi på Midtfyns Bryghus stod overfor nogle forskellige udfordringer. Derfor kontaktede vi Carina, da vi stod og skulle lave nye ansættelseskontrakter jfr. Den nye lov. Derudover var vi også i gang med personalehåndbog og APV, som Carina også kunne hjælpe med. Vi valgte Carina, da Eddie, ejer af Midtfyns Bryghus, kendte hende i forvejen fra hans netværk og derfor også vidste, at hun var den perfekte til lige præcis vores problemstilling. Vi havde en telefonsamtale inden mødet, hvor Carina fik et indblik i vores problemstillinger. Carina var supervelforberedt til selve mødet. Hun havde f.eks. lavet info ark til alle omtalte emner. Carina gennemgik dernæst hvert punkt med os og var overordnet set bare superdygtig. Vores samarbejde med Carina har resulteret i dygtiggørelse af vores ansatte indenfor ansættelseskontrakter og APV. Herudover blev der efterfølgende udarbejdet nye kontrakter til alle ansatte, som Carina var med indover. Vi kunne særligt lide, hvor velforberedt Carina var igennem hele opgaven. Hun var meget professionel.
Carina var meget nede på jorden og satte sig 100% ind i opgaven. Hun var meget engageret i opgaven og fulgte den til døren med efterfølgende opfølgning via mail. Vi kan klart anbefale Carina til andre virksomheder, hvis de står og skal i gang med ansættelseskontrakter, APV eller lignende. Carina er meget professionel og sætter sig ind i hver enkelt kundes problemstilling og følger trygt kunden igennem tingene indtil de er løst."
Eddie Szweda
Midtfyns Bryghus A/S.
Minh Ngo, Klinikejer ORIS Tandlægerne Det Gule Pakhus, Svendborg
“Vi har nået vores vision om at blive en henvisningsklinik med høj faglighed og eksterne specialister tilknyttet. Det er i høj grad Carinas fortjeneste. Sammen med hende har vi formuleret visionen og skabt rammerne for at gennemføre den. Uden hendes hjælp havde det ikke været muligt. Hun har sat vores klinikstyring i system og har taget sig af alt det, der ligger ved siden af at være tandlæge. Det har givet os mere tid til at udvikle os fagligt og gå i dybden med nye teknologier.
Før havde vi mange udfordringer med personalet. Efter at vi har fået Carina til at tage sig af personalesagerne, så er der kommet ro over hele linjen. Hvis vi selv skulle have taget os af alt med personale, bemanding, barsel, drift, praktiske ting, nye bekendtgørelser og APV, så ville det have været svært at opnå de faglige mål. Nu har vi fået ro til det, vi bedst kan lide at lave – nemlig tænder”.
Maria Lyngstrand Tidligere klinikejer
“Fra første færd har Carina hjulpet os med at få stabilitet i klinikken. Vi har fået styr på hverdagen, så den kører bedre. Hun har struktureret hverdagen med medarbejderne, så der er kommet mere trivsel og ro på. Personalet er blevet inddraget og lyttet til. De skal ikke længere gætte sig til, hvordan tingene skal gøres, men har fået noget konkret at forholde sig til i stedet for, at vi ledere tager en masse ting for givet.
Carinas store overblik, forståelse og erfaring i personalemæssige relationer har bibragt os meget. Hun har observeret os i det daglige og har fulgt op på problematikker med konstruktiv og åben dialog. Hun er guld værd for os – for trivsel, ro og det at have én på sidelinjen, som kan hjælpe os. Som person har hun stor pondus og professionalisme, og hun har givet os en anden helhedsforståelse for, hvordan en klinik kan ledes medarbejdermæssigt”.
Lone Sander, Tandlæge, Ph.d. & klinikejer Tandlægerne Store Torv, Århus
“Klinikken skulle reorganiseres d. 1. januar 2021 og jeg valgte at kulegrave struktur og processer. Carina har været en dynamisk organisator og drivkraft under hele forløbet – med udtalt indsigt og viden om lovgivning, regler og drift. Mit valg af Carina som tovholder og garant for effektivitet er bestemt af et årelangt kendskab til hendes evner og personlighed. En særdeles erfaren, dygtig, grundig, velforberedt og behagelig samarbejdspartner. Vi er i mål med store dele af vores projekt, men samarbejdet fortsætter med Carina som konsulent på især personale – og arbejdsmiljødelen.
På den måde sikrer jeg mig tid og overskud til at passe min travle praksis. Klinikdrift er en kontinuerlig proces og vi har brug for viden, systematik og praktisk hjælp til vores virksomheder. Min klare anbefaling er at kontakte Carina for vejledning omkring emner du måtte have brug for støtte til. Du vil med optimal vejledning få hjælp til at drive virksomheden på et veltilrettelagt grundlag. Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du ønsker yderligere information”.
Oris Tandlægerne Slotsgade, 5000 Odense C
“Carina har igennem en årrække været en virkelig god sparringspartner i forbindelse med vores drift, herunder HR-relation på både vores klinik og de øvrige klinikker i Oris-kæden.
Hun viser et stort engagement og får således hurtigt skabt sig et stort overblik som kan danne grundlag for hendes gode rådgivning.
Carina er handlekraftig og eksekverer hurtigt på sine opgaver.
De allerbedste anbefalinger medgives herfra”.